Práter

Elérhetőségeink:
1082 Budapest, Práter utca 29/B.
Telefon: +36 1 333 59 98
E-mail: prater@menhely.hu

Intézményvezető: Dudás Krisztián

Nyitva tartás:

Melegedő:
hétfőtől péntekig: 8:00–14:00 h
szombat - vasárnap: 9:00–15:00 h

Ételosztás:
minden nap reggel 10 h

Álláskereső Iroda:
hétfő - péntek: 8:00–9:00 h

Józsefvárosi Utcai Gondozó Szolgálat:
(április 1. - október 31.) hétfő - péntek: 16:00–22:00 h
(november 1. - március 31.) heti 5 alkalommal 16:00–22:00 h

 

A melegedő minden, érvényes tüdőszűrő igazolással rendelkező, 18 év feletti hajléktalan nőt és férfit fogad. Naponta max. 180 fő befogadására alkalmas a hely.
Alapszolgáltatásaink – azaz az étkezési (szendvics, tea) és tisztálkodási (mosás, fürdés, borotválkozás) lehetőségek biztosítása – a legkeresettebbek.

Információkat tudunk szolgáltatni a többi hajléktalanellátó intézményről a hozzánk forduló ügyfeleinknek, és az iratpótlásban is segítünk. Lehetőség van intézményünkben a hajléktalanok hivatalos iratainak megőrzésére, illetve annak érdekében, hogy elérhetőek legyenek, postacímet tudunk biztosítani számukra.

A melegedő intézményén belül álláskereső iroda működik, nemcsak hajléktalanoknak! Minden hozzánk forduló álláskeresőnek biztosítjuk az álláskereséshez szükséges infrastrukturális hátteret (telefon, internet), valamint kollégáink egyéb információkkal (például képzési lehetőségekkel) is rendelkezésükre állnak. Az iroda szolgáltatásainak igénybevételéhez az első jelentkezéskor adatfelvétel (ún. első interjús lap kitöltése) szükséges. Ideiglenes, vagy állandó munkahelyek keresésére egyaránt lehetőség van.

Elhelyezkedési támogatást a Hajléktalanokért Közalapítvány és adományozók támogatásával tudunk nyújtani munkaszerződéssel rendelkező ügyfeleink számára. A támogatás a munkába állást követő első hónapban hivatott segíteni a közlekedésben (helyi bérlet), az étkezésben (konzerv), ill. munkaruházati utalvány formájában. Néhány ügyfelünk képzési támogatásban részesülhet e program keretében.

Utcai szociális munkát a főváros VIII. kerületében látunk el heti öt napban - naponta 16-22 óra között. A Józsefvárosi Utcai Gondozó Szolgálat elsődleges célja a területén fellelhető hajléktalan emberek felkutatása, gondozása. Szociális munkás kollégáink rendszeresen látogatják az utcán élőket, segítik őket intézményes ellátáshoz jutni, és információkat szolgáltatnak számukra. A IX. kerületben más gondozó szolgálatokkal együttműködve látjuk el ugyanezt a feladatot.

Az utcai szociális munka végzése során más intézményekkel szoros kapcsolatot tartunk (pl. alapítványunk Diszpécser Szolgálatával, a kerületi önkormányzattal, a közterület-fenntartó munkatársaival). Sok esetben olyan sürgős eseteket is orvosolunk, amelyek – a veszélyeztetettség megszűnése érdekében – azonnali beavatkozást igényelnek.

Lakhatási projektünk több éve működik. Albérleti támogatást tudunk biztosítani néhány ügyfelünknek (családnak), akikkel már gondozási kapcsolatban állunk. Minden esetben team-döntés előzi meg a támogatás odaítélését. A projektben olyan személyeket támogatunk, akiknél feltételezhető, hogy a támogatási idő lejárta után – amely általában hat hónap – önálló életvitelre alkalmasak lesznek. A cél, hogy ne kerüljenek vissza a hajléktalanszállókra, és az albérletet saját jövedelmükből képesek legyenek fenntartani.

Lakások bérbeadásával is támogatunk családokat. Intézményünknek e célból egy öröklakás és három önkormányzati bérlakás áll rendelkezésére. Ezeket rászoruló családoknak „adjuk bérbe”, akik az intézményünkkel kötött megállapodás keretein belül az adott címen rövidebb-hosszabb ideig lakhatnak.

Feladataink – mint az eddig leírtakból kiderül – sokrétűek. Munkánkat minden kollégánk lelkiismeretesen ellátja, de önkéntesek nélkül sokszor nehezen boldogulnánk. Önkénteseink hétvégenként segítenek az ételosztás lebonyolításában. Köszönjük munkájukat!

Alternative flash content

Requirements